Tule kokeilemaan tarkkuussuunnistusta la 10.6. – ilmoittaudu mukaan 31.5. mennessä

20.4.2023
Kategoriat: Tapahtuma

Tarkkuussuunnistus -tapahtuma toteutetaan Kunnonpaikan ympäristössä Vuorelassa Siilinjärvellä lauantaina 10.6.2023 klo 12-15. Ilmoittaudu ke 31.5. mennessä Sarille sähköpostiin sari.hannele.hyvarinen@gmail.com

Tarkkuussuunnistuksen ajatuksena on suunnistusharrastuksen mahdollistaminen jokaiselle liikuntakykyyn katsomatta. Tärkeintä lajissa on nimensä mukaisesti tarkkuus ja aivojen käyttäminen. Tarkkuussuunnistus on laji, jota voi harrastaa kaikki, ikään ja liikuntakykyyn katsomatta. Tarkkuussuunnistuksessa ei mitata fyysistä suoritusta, vaan laji perustuu päättelytehtäviin.

Esteettömyys on oleellinen osa lajin sääntöjä. Tarkkuussuunnistuksessa saa liikkua vain sellaisilla kulkuväylillä, joissa voi liikkua pyörätuolilla. Lisäksi pyörätuolia käyttävällä on reitillä etuajo-oikeus. Rastit voivat olla kaukanakin kuljettavalta reitiltä, sillä tarkkuussuunnistuksessa rastin näkeminen riittää.

Varaa kokeilupäivään säänmukainen varustus. Voit ottaa mukaan myös läheisen tai avustajan. Tilaisuus on maksuton.

Lajikokeilu toteutetaan Neuroliiton joulukeräyksen 2021 varoilla ja yhteistyössä Neuroliiton sekä Suomen Suunnistusliiton avulla.

Lue lisää: Neuroliiton joulukeräyksen tuotoilla tarkkuussuunnistetaan (neuroliitto.fi)